Můj příspěvek do diskuse! na členské schůzi.

25.11.2022 17:00

Můj příspěvek do diskuse!

Dámy a pánové, vážení hosté, kamarádi, přátelé! Dovoluji si vás také přivítat na naší členské schůzi a pozdravit vás.

Můj příspěvek se bude zabývat více méně mou osobou. Mohli byste vědět, že jsem pracoval 16et ve funkci místopředsedy, souběžně jsem byl členem oblastního výboru, dnešní KV. V roce 2001 jsem byl zvolen předsedou naší organizace. Již jako místopředseda jsem přemýšlel o budoucnosti naši ZKO. Organizace Vendryně byla vždy pojem. Dá se říct, že i moji zásluhou. Objížděl jsem kde jaké závody. Závodil jsem a měl vynikající výsledky. Hodně závodu Krajského významu jsem vyhrával: cca 35 x 1 místo, K tomu třeba přičíst ještě 9x 1 místo za putovní poháry. Putovní poháry jsem vyhrál v Horní Suché, ve Vendryni a na Slezské Ostravě. Podotýkám, že 2 a 3 míst bylo bezpočet.

50let poctivé práce!!

Teď něco k naší organizaci: Dalo by se říct, že po převratu jsme se stěhovali z místa na místo, až jsme zakotvili na místě, kde teď je náš areál, stojí naše klubovna. Původně zde byla černá skládka.

Podali jsme žádost o odkoupení pozemku, abychom mohli čerpat dotace. Obecní úřad nám vyšel vstříc a pozemek nám odprodal za symbolickou korunu.

Tak a začaly margitorie.

Dali jsme s Ing. Janem Huczalou hlavy dohromady a vymysleli jsme, že postavíme pro organizaci ve Vendryni, když už máme pozemek, klubovnu. Jan Huczala pracoval v oboru stavebnictví a byl to on, kdo mi radil, jak napsat a na koho se obrátit s žádosti o dotace.

Naše představa byla postavit menší klubovnu cirka za jeden milión korun.

Před započetím stavby se musel pozemek upravit, navozit hlína, škvára, bagrem jsme upravili svah, no bylo to dost práce. Na pozemku jsme si postavili prozatímní unimobuňky, abychom se měli kde scházet, věnovat se naší činnosti. Nesplnili jsme ohlašovací povinnost! Buňky byly černá stavba.

V mé hlavě se zrodil plán, jak z toho vybruslit, a to že postavíme klubovnu. Jak by klubovna mohla vypadat, se zrodilo v mé hlavě. Svůj nápad jsem zdokumentoval, nakreslil ho a předali jsme ho projektantovi, on pak nakreslil výkresy, dal tomu potřebné razítka.

S myšlenkou stavby klubovny jsme šli s Ing. Huczalou za generálním ředitelem TŽ a. s. Jiřím Ciencialou Csc. S Jurou jsme se znali, cvičili jsme spolu své psy.

Cvičák je vybudovaný, klubovna stojí. Více o stavbě klubovny si můžete přečíst, na našem webu.

Teď je jen třeba klubovnu udržovat, a třeba i zvelebovat!

Na našem webu je dost podstatných článků, které byly schvalované výborem. Jedná se o organizační řád, výcvikový řád, klubový řád a jiné důležité věci. Vše je zpracované do dnešní podoby. Po mých dlouholetých zkušenostech jsem napsal a zpracoval všechny řády. Ty by si měl, přečíst každý, měl by je znát, respektovat je, řídit se jimi!

Hodně věcí mi vadí, Někteří lidé (členové) na organizaci parazituji, nerespektuji nic, dělají si, co chtějí, bez ohledu na ostatní! Neřídí se výše uvedenými usneseními.

Teď k novému výboru.

Chci podotknout, že mi nějak schází aktualizace webových stránek! Nový výbor pracuje, ale něco mi u něho schází. Práce předsedy, je práce na celý úvazek. Nový předseda Szwarc, má práci usnadněnou, přišel k hotovému, ke všemu přišel zadarmo! U předsedy mi chybí lepší komunikace! Organizovat, ptát se co ty na to? Hraje si na velkého předsedu! Sarkasticky řečeno: střílí od pasu, ale vedle!

Vadí mi třeba, že noví členové jsou odkazovaní na soboty, kdy se na cvičáku schází děti. Funguje tu kroužek, pod názvem „vycvič si svého psa“. Noví jsou odkazování na soboty prý kvůli socializaci psa, Zde bych podotknul, že pro mě by to byla urážka chodit do kroužku s dětmi. Děcka v kroužku pojímají výcvik víceméně, jako výchovu sama sebe.

Podle mých zkušeností, pes od narození všechno umí. Musím říct, že na cvičák chodí členové se psy proto, aby se oni, majitelé psů naučili, jak se psem pracovat, aby dosáhli, že je pes bude poslouchat. Základ je výchova! Výchovou učíte psa poslušnosti!

Ještě výtka k výboru, po konání výboru je napsán zápis z konání výboru, který se vyvěšuje, nebo i nevyvěšuje na nástěnce.

Zápis končí dovětkem, že na výbor se může dostavit kdokoli, kdo potřebuje s výborem projednat věci, které se na cvičáku projednat nedají. V zápisu chybí termín konání dalšího výboru, takže výbor koná jen pro sebe! Řadoví členové neznají, neví termín, konání příštího výboru. Vím, že termíny jsou uvedené na našich webových stránkách! Ne každý se orientuje.

Již v názvu máme, že jsme organizace. Vycházím-li z tohoto slova, mělo by se konat organizovaně, do všech akcí, zapojit celou členskou základnu! Mnozí z členů, kolikrát neví, kdy se co koná.

Ještě ke klubovně. Když se klubovna stavěla, dost jsem přemýšlel, aby vše mělo smysl a také hodnotu, hlavně sloužilo účelu a bylo i pěkné. Moje krédo bylo a je, že práce se nemá zbytečně vymýšlet, je jí i tak dost! Teď narážím na kamení před klubovnou! Určitě, když jsem tam kamení dával, mělo to určitý smysl, bylo to kvůli vodě, která tekla z okapu. Že mezi kamením rostla tráva, tak ta se dala odstranit buď kosením, nebo postřikem ráz za tři roky Randupem. Jde o to, jak jsem již výše uvedl, práce na objektu je dost, takže se nemuselo kamení, které před klubovnou bylo od počátku a plnilo svůj účel, likvidovat. Podle mě zbytečná práce!! Dost mě odstranění kamení namíchlo! Místo toho bylo možná lepší, zaměřit se na žlaby, které jsou kolem cesty a jsou na našem pozemku, jsou zanesené, taktéž by bylo potřeba udělat pořádek s náletovými dřevinami, které jsou ve svahu od cesty, prostě udělat pořádek, místo zbytečné práce, kterou není třeba dělat! Vše je o komunikaci a domluvě, ta mi v dnešní době chybí. Už výše píši, že výbor dělá práci víceméně pro sebe, ne pro organizaci. Už ale z názvu je patrné, a výše jsem se zmiňoval, když se řekne organizace, tak by se mělo organizovat, komunikovat, pracovat pro organizaci!! Pán předseda by si měl uvědomit, že to není jeho organizace, že je jen jejím správcem!

Václav Kopka         25.11.2022